کتاب اتللو

اثر ویلیام شکسپیر از انتشارات دات - مترجم: محمود اعتمادزاده (م.ا.به آذین)-ادبیات انگلیس

In Othello, Shakespeare creates a powerful drama of a marriage that begins with fascination (between the exotic Moor Othello and the Venetian lady Desdemona), with elopement, and with intense mutual devotion and that ends precipitately with jealous rage and violent deaths. He sets this story in the romantic world of the Mediterranean, moving the action from Venice to the island of Cyprus and giving it an even more exotic coloring with stories of Othellos African past. Shakespeare builds so many differences into his hero and heroine—differences of race, of age, of cultural background—that one should not, perhaps, be surprised that the marriage ends disastrously. But most people who see or read the play feel that the love that the play presents between Othello and Desdemona is so strong that it would have overcome all these differences were it not for the words and actions of Othellos standard-bearer, Iago, who hates Othello and sets out to destroy him by destroying his love for Desdemona. As Othello succumbs to Iagos insinuations that Desdemona is unfaithful, fascination—which dominates the early acts of the play—turns to horror, especially for the audience. We are confronted by spectacles of a generous and trusting Othello in the grip of Iagos schemes; of an innocent Desdemona, who has given herself up entirely to her love for Othello only to be subjected to his horrifying verbal and physical assaults, the outcome of Othellos mistaken convictions about her faithlessness.


خرید کتاب اتللو
جستجوی کتاب اتللو در گودریدز

معرفی کتاب اتللو از نگاه کاربران
در اینجا کپی من از اتللو با برچسب نشاط روده مشکوک به نظر می رسد که کارن برای روز تولد من ساخته شده است: او محافظت از این کتاب، و هیچ کس به کسی اعتماد نمی کند! Othello خوب انجام می شود کمی کمی قابل اعتماد. ابله مور. تعدادی از بررسی های دیگر که متوجه شدم اشاره کردیم که این به نوعی یک مطالعه عالی از حسادت جنسی است. من فکر می کنم این یک خواندن جالب از بازی است، و واقعا بیشتر از خواننده و احساسات خود / تاریخ خود را نسبت به خود بازی. اگر این بازی ایفای نقش در روان بود و عذاب شخص دیگری در غرور حسادت جنسی، بیشتر شبیه به اتللو می شد و او را ترغیب می کرد که او را مانند هملت رفتار کند. Id می گویند که اتللو از حسادت جنسی عصبانی نمی شود، که در این صورت نوعی درون گرایی به وجود می آید. این شامل یک سطح تخیل است که قابل توجهی در Othello وجود ندارد. اتللو کمبود تخیل یکی از صفات است که اجازه می دهد تا Iago به او به طور کامل دستکاری کند. اتللو باید فکر کند که با حسادت عذاب می شود، اگر این کار را انجام دهد، احتمال دارد که تراژدی این بازی از بین برود، در عوض تنها واکنش او خشمگین است. این چیزی نیست که بگوییم بازی در مورد حسادت نیست. این فاکتور انگیزشی مرکزی است، اما نه جری اسپرینگر که با کسی در حال خواب است و در حال حاضر ما برای تماشاگران تماشاگر نوع حسادت را دوست داشتیم، اما یک نوع ظریفتر. این Iagos حسادت از کاسیو است که این عمل را به حرکت می گذارد، و تخریب را انتظار می رود در یک تراژدی شکسپیر. Iago شخصیتی است که از عذاب حسادت رنج می برد، زیرا او می تواند در مورد آن بازتاب داشته باشد و این اجازه را می گیرد که این احساسات او را از این طریق نابود کند تا او بتواند همه افراد را از بین ببرد. این واقعا باید بازی او باشد، بسیار جالب تر از اتللو، که به من یادآوری می کند بیشتر از یکی از آن اتومبیل های کوچک از دهه 80 است که شما یک پنی را در پشت قرار داده و سپس به عقب کشیده و اجازه دهید آنها را در یک خط مستقیم مسابقه . شاید سرگرم کننده به تماشای، اما نه وحشتناکی جالب یا تعجب آور. آیا این چیزی است که من در مورد این بازی فکر می کنم؟ نه، من واقعا آن را دوست داشتم، فقط فکر می کنم چیزهای بسیار جالبی وجود دارد که در این بازبینی ذکر می شود یا این که آن را در مورد حسادت جنسی بیان می کند؛ هیچ کدام از آنها عدالت بیشتری نسبت به بازی ندارند.

مشاهده لینک اصلی
من تا به حال یک قورباغه و بر روی بخار یک زندان زندگی می کنند تا نگه داشتن گوشه ای از چیزهایی که من دوست دارم برای دیگران استفاده کنید.\nاین بازی به تازگی دوباره به زندگی من بازگشته است پس از آن که من دیدم آن را در مادرید انجام دادم. اگرچه من نمیتوانستم آن را درک کنم، چون اسپانیایی دقیق و سریع بود، من هنوز از آن لذت بردم. (از جمله چیزهای دیگر، عملکرد برجسته بسیاری از نیمه برهنگی، مردان پوشیدن ماسک های گاز بر روی سگ با فشار دادن، و MIAâ € œPaper هواپیما.â €) الهام بخش، من تصمیم به تماشای تلویزیون بی بی سی شکسپیر نسخه، با آنتونی هاپکینز (به نظر مشکوک تیره) بازی کردن نقش عاملی دارد. اولین بار که این بازی را خوانده ام، به یاد دارم که تا حدودی ناامید شده بودم. اوتلو شدید و غیرمنتظره بود، دزدمونا خیلی شیرین بود و Iago از هیچ انگیزه قابل تشخیص برای دستیابی به اهداف بی هدف استفاده نکرد. این زمان در اطراف، من فکر می کنم پیشرفت کمی داشته ام. \"اتللو\" طبیعتا در ذهن من با جولیوس سزار همکاری می کند. در این نمایشنامه ها، شخصیت های علامتدار، هر دو ژنرال، دور، سرد و ساده هستند و کاملا شخصیت های دیگر را تحت تأثیر قرار می دهند. در جولیوس سزار، بروتوس رهبری می کند، تلاش می کند تا در یک جهان غیر اخلاقی زندگی اخلاقی داشته باشد؛ در این بازی ما Iago، که قهرمانان را به خائنانی و بی گناهی تبدیل می کند به قتل عام است. هنگامی که یاهو در صحنه است، می تواند توجه به اتللو را جلب کند؟ او هیپنوتیزم است. به نظر می رسد شکسپیر با انجام یکی از کاراکترهای خود نویسنده بازی، غیرممکن است. Iago همه چیز را هدایت می کند: او طرح را در حال حرکت می اندازد، احساسات بازیکن را کنترل می کند، کنترل می کند که چه زمانی، چه کجا، چه به سرعت، چه کسی، به چه علت و چه به معنای آن. او مدیر فیلمنامهنویسی و صحنه است، هنرمندانی است که هوشمندانه است که او میتواند بر روی واقعیت خود نقاشی کند. چیزی که واقعا وحشتناک در مورد یاهو است این است که او میتواند به او اعتقاد داشته باشد، حتی اگر بهتر از شما بدانید. او در دروغ هایش کاملا متقاعد کننده است، بنابراین در تفسیرهای روانشناختی اش مشتاق است، به طوری که معتقد است که در دلایل و انگیزه هایش، من خودم را به پرسش در مورد اینکه آیا دزموندا واقعا با کاسوی خوابید، پیدا کرد. هیچ کس در این بازی فرصتی برای چنین نبوغ وحشتناکی ندارد. حتی Othello، شجاع، نجیب، فرمانده است، در کنترل Iago ناتوان است. چیز مرموزی در مورد Iago چیزی است که او را درگیر می کند. در ابتدای بازی او نفرت خود را برای اتلو به شایعات در مورد اتلو خوابیدن با همسرش. بعدها، ایگو می گوید که او مضطرب است، زیرا کاسوی ستوان اتیل ساخته شده است. و در عین حال، طرحش نه فقط برای اینکه شهرت کاسیو را «چیزی که خود علاقمند به انجام آن است» باشد، بلکه به تخریب و تخریب Othello »که به هیچ وجه به نفع یاهو نیست یا حداقل در شرایط دنیوی. به نظر می رسد چیزی که به نظر می رسد حسادت و حسادت نیست، و نه خودخواهی، بلکه عصبانیت خالص: تمایل به انتقام بدون توجه به عدالت و علاقه شخصی. به خاطر خودت انتقام بگیر این خیلی وحشتناک است، اما هنوز هم قانع کننده است، چرا که بویژه چنین احساس عجیب و غریبی انسان است. این یک احساس است که به نظر می رسد هیچ مزیت عملی و نه توجیه عقلانی ندارد؛ و در عین حال کسی که به طرز غم انگیزی نادیده گرفته شده است، شادی بد برای آسیب رساندن به کسی که به شما مجروح شده است؟ با وجود این، شیطان میلتون را به مبارزه با قدرت بی نهایت هدایت می کند؛ هارولد بلوم می گوید، این تراژدی قابل توجه است که حتی نمی توان از آن به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی اوتلو اشاره کرد. یک لحظه از تسکین کمیک. در ترس و وحشت آن بی رحم است. ما شخصیت بی گناه را پس از شخصیت بی گناه سقوط به Iago؛ ما می بینیم اتللو، یک انسان ناقص اما خوب، سقوط به جنون؛ و در نهایت ددمونا، نمونه ای از عشق بی ایمان، در رختخوابش خفه می شود. صحنه مرگ DeDemona به ویژه برای مشاهده سخت است. او برای کمک به فریادها نیست. او حتی با اعتراض به بی گناهی خود به شدت به عنوان می خواهم. در عوض، او برای یک روز، یک نیم ساعت، یک لحظه زندگی بیشتر از او خواسته است و رد شده است. حتی رضایت دیدن یاهو را برای جرایمش و یا داشتن خود او توضیح نمی دهیم. â € œMemand من هیچ چیز. شما می دانید، می دانید از این زمان به بعد من هرگز حرفی نمی زنم. یک سوال جالب این است که آیا ازدواج و تولد دون دون می تواند بدون حتی یاهو بحران داشته باشد. آنها یک زن و شوهر به خصوص ستاره دار هستند. اتللو مردی از جنگ است که به وسیله زندگی کمپین شکل گرفته است، به قدرت مطلق عادت کرده است. او مشکلات خود را با زور حل می کند؛ او کسانی را که چالش می کند یا او را نافرمانی می کند، از بین می برد. Desdemona تجسم عشق، وفادار، مهربان، ملایم و کاملا بدون بدبختی است. او برای زندگی پرماجرا خود به اتللو جذب شده است؛ اتلو به خاطر تحسینش برای او جذاب است. اوتلو داستان خود را با داستانهای جنگی خود را به سرزنش می کند و او به او یادآور علاقه او می گوید: \"اوتللو فقط جذابیت خود را در او جذب می کند. این در ارتباط با یک مرد است که به شخص خود در شخص سوم اشاره می کند. ناخوشایند آشکار ناخوشایندی برای زندگی متاهل او را آسان می کند ...

مشاهده لینک اصلی
Interpolation در متن اصلی که اخیرا در کتابخانه Bodleian، آکسفورد، انگلستان کشف شده است. اعتقاد بر این است که ادوارد د وره، هفتمین ارل آکسفورد است. من متن غیر شکسپیر را به صورت ضخیم ارائه دادم: OTHELLO من یک نمک دارم و متاسفم ریم، من را ناراحت می کند؛ من دستمال خود را به من بده؛ DESDEMONA اینجا، پروردگار من. آن چیزی که من به شما دادم. DESDEMONA من آن را در مورد من نیست. OTHELLO Not ؟ DESDEMONA نه، در واقع، پروردگار من. این یک اشتباه است. این دستکش یک مصری را به مادر خود داد؛ او یک فریبنده بود و تقریبا می توانست آن را بخواند: افکار مردم: او به او گفت، هرچند که آن را حفظ کرد، Twwell را دوست داشت و پدرم را به طور کامل به عشقش فرو بست، اما اگر او هدیه ای از دست داده این، چشم پدر من باید او را غرق نگه داشتن و روح او باید huntAfter fancies جدید: او، در حال مرگ، به من داد؛ و به من پیشنهاد، هنگامی که سرنوشت من را به من زده، به آن را به او بدهید. من این کار را انجام دادم و توجهی نکردم؛ آن را دوست داشتنی مثل چشم های ارزشمند خود بگذارید؛ اینها فریب خوردن یا نابودی هستند؛ هیچ چیز دیگری نمیتواند مطابقت کند. به نظر می رسد، پسر بزرگ، ما هنوز هم با یک دستبند دست صحبت می کنیم؟ منظورم این است که حمله قلبی مهم نیست، prithee، برای ناوگان من و ممکن است شما یک جعبه Kleenex را قبل از اینکه شما می توانید سه بار جک رابینسون، من لایحه.OTHELLOThe نقطه که نمی باشد، dame.DESDEMONASo می گویند، من دروغ و با این حال، نه، بنابراین I.OTHELLONot پس چه؟ DESDEMONA: I.OTHELLO: آره؟ یا چشم؟ همانطور که در یک سوزن، که یک نقطه بسیار نقطه من از دست دادم. DESDEMONA: آیا من حافظه خود را شلخته، نوشتن عقاید فکر از دست رفته است که در گوسفند لاغر خود را بدون سر و صدای fudging سوء استفاده می کند؟ OTHELLO: Aye dame. این کار را انجام دهید. DESMEMONAT شما در مورد یک دستمال کاغذی مشغول هستید. آرزو، دستمال دست. این گرامر، صدای داخلی من را می بیند، آه، من می گویم. TEHELLO: آه بله، البته! من از دست دادم؟ رفته رفته؟ صحبت کردن، این است خارج از راه؟ (متن سپس به عنوان 1622 quarto ادامه می یابد

مشاهده لینک اصلی
داستان سیاسی از جاه طلبی و حسادت3 نوامبر 2012 اوتلو می تواند یک بازی بسیار دردناک برای خواندن و تماشا باشد. این نیست که بازی بدی است، نه، این یک بازی درخشان است - دلیل اینکه من می گویم اتلو دردناک است، زیرا این یکی از آن نمایشنامه هایی است که شما را ناراحت می کند و احساس ناخوشایند می کند، زیرا در حال انجام آنچه ادعا می کند انجام دادن: نگه داشتن یک آینه تا زندگی. اولین بار در دانشگاه خواندن آن را دردناک بود و من فکر کردم که این به این دلیل است که در دانشگاه شما تقریبا همه چیز را بیش از حد مورد بررسی قرار می دهید. با این حال من متوجه شدم که با آنچه سخنرانان من گفتند هیچ چیز لزوما با آنچه که من گفتم اشتباه بود، و در واقع در نسخه ای که خوانده ام متوجه شدم که در ادبیات غربی بحث مباحث طولانی وجود دارد (یعنی به این دلیل که من این نشان می دهد که در جایی دیگر این زن است که در واقع قدرت را بر مرد دارد؛ زیرا زن است که به نظر می رسد قادر به انتخاب و انتخاب باشد، جایی که انسان به راحتی با کسی که به او می گوید بله می دهد. به هر حال، در سال هایی که من این بازی را به زبان انگلیسی مطالعه کردم، هرچه بیشتر آن را بخوانم، بازی دردناک تر می شود. به عنوان مثال صحنه های دو خوابه در بازی را ببینید. در صحنه ی اول اتاق خواب ما Othello و Desdemona را با عشق پرشور (هر چند که در فیلم Lawrence Fishburne واضح تر از بازی بود)، اما در صحنه دوم اتاق خواب ما Othello کشتن Desdemona در انبوهی از خشم توسط حسادت است. در این صحنه، ما متوجه هستیم که اتللو به نقطه بازگشت نرسیده است. این احتمالا بیشترین صحنه دلخراش در بازی است؛ زیرا ما می دانیم که ددمونا بی گناه است و ما می دانیم که اتللو برای یک احمق بازی کرده است، اما ما همچنین می دانیم که هنگامی که او این عمل را انجام داده است، هیچ اتفاقی نیفتاده است . در هر دو صحنه، ما احساساتی را که Othello را پرورش میدهیم، میبینیم: در ابتدا توسط عشق پرشور پرورش مییابد؛ در دوم او حسادت است. هنگامی که مقدمه ای را برای این بازی می خواندم، متوجه شدم که چرا این بازی با نمایشهای دیگر که ما در زبان انگلیسی خواندیم انتخاب شد. این انتخاب به دلیل ایده حرکت از مرکز، به عنوان تمدن، به سمت حاشیه، که قلعه مرزی است. در حالی که ژاکوب انگلستان تنها فشارهای انبساطی خود را آغاز کرد، هنوز این ایده وجود داشت که انگلستان، مرکز، متمدن بود، در حالی که مستعمرات، که حاشیه بودند، بی قانونی بودند. این در این بازی (همانطور که در بسیاری از نمایشنامه های دیگر) تقلید می کند، با ونیز مرکز است و قبرس در حال حاشیه است. همچنین این ایده را مطرح می کند که مرکز نشان دهنده صلح است، در حالی که حاشیه ها جنگ را نشان می دهند. هرچند قبل از شروع بازی، ترک ها قبلا شکست خورده بودند، هنوز این ایده وجود دارد که حاشیه بودن در حالت دائمی یا جنگ است و در حالی که ممکن است جنگ با دشمنان بدن و خون نباشد، هنوز یک جنگ، جنگ نه چندان ایده ای، بلکه جنگ بین تمدن و بربری، یا مبارزه بین حاکمیت قانون و حکومت شمشیر. در حال حاضر، من احتمالا باید چندین بار بحث در مورد شخصیت Iago، به این دلیل که Iago مهم ترین شخصیت در این بازی است. یاهو تبه کاران اصلی است. به نحوی او می تواند تبه کار باشد که بسیاری از خائنانی دیگر بر اساس آن هستند. او شریر نیست، و نه او توسط احساسات او حکومت می کند، بلکه او یک دلیل سرد و محاسبه را نشان می دهد. او یک مرد فریبکار است که در کنترل کامل توانایی های ذهنی اوست. بله، او خائن است، اما او بد نیست، و دلیل اینکه من می گویم این بدان علت است که بد، به لحاظ فنی، هدف دیگری جز گسترش درد و بدبختی به خاطر گسترش درد و بدبختی نیست. Evil درد را به خاطر لذت بردن نیست، این جنون است، و نه جنگ علیه کسی است که به نفع خود است، یعنی جاه طلبی است. خیر، بد، به خودی خود، برای انجام دادن این هدف، چنین چیزهایی را انجام می دهد. بنابراین، اگر Iago شر نیست، چرا او از اتللو نفرت دارد؟ خوب، در داستانی که بازی بر اساس آن است، به خاطر میل Desdemona و خشم او است که او با Moor ازدواج کرد. چه چیزی سبب آسیب می شود این واقعیت است که اتللو حتی اروپایی نیست. این در مورد بازی نیست، بلکه تلخ است که برای ارتقاء به آن منتقل شده است. من خودم تجربه کرده ام که به سادگی دیدم کسی به جای من به ارتقاء داده می شود، به خصوص وقتی که این شخص به دلیل ارتقاءش به نظر من با من و خرافات رقابت می کند. این در مورد اتللو نیست زیرا ما می دانیم و می بینیم که او یک شخص بسیار محترم است. علاوه بر این، روشن است که ایگو نژادپرست است، نه نژادپرستانه به این معنی است که او از اتللو ناراحت است زیرا او دارای پوست سیاه است، اما او از اتللو متنفر است، زیرا او Venetian نیست. او نقش فرماندهی را به عهده می گیرد، و سپس اتللو با اتکا به کاسیو برای دومین بار توهین می کند. مسئله مسابقه می تواند یک حواس پرتی باشد، همانطور که بعضی ها گفته اند، زیرا مشاهده این بازی در عصر حقوق مدنی، ما را بیشتر بر جنبه نژادپرستی متمرکز می کند، در مقایسه با این ایده که یاهو به سادگی کار اوتلو را می خواهد. یکی از چیزهایی که رفت ...

مشاهده لینک اصلی
â € žÐžÑ، ÐμÐ »Ð¾â œ € Ðμ Ñ ‡ ÐμÑ € د но ± Ñ D» D ° N، N € D ° гÐμÐ'иÑ. D ~ N، о нÐμ Ñ D ° мо D · D ° Ñ ‰ € Ð¿Ñ Ð¾Ñ، о оÑ، D ° Ð³Ð¾Ð½Ð¸Ñ N، NSN، N، ъмнокож Ðμ، D ° Ð¾Ñ N، D ° нР° Ð »Ñ € DN، Ðμ пÐμÑ Ð¾Ð½Ð Ð¶Ð¸ нÐμ ° N D °. Ð'Ñ DN ‡ ки в пиÐμÑ D ° N، D ° Ñ D ° Ð'Ð درجه سانتی Ð¼Ð³Ð¾Ñ Ð½Ð¸ D ° оÑ، Ð¾Ñ Ð½Ð¾Ð²Ð½Ð ° N، D ° N N D ... D ° Ñ € € D ° кÑ، ÐμÑ DN D N، икРدرجه سانتی кР° N N N N N Ðμ нÐμÑ DD · N ‡ ÐμÑ € пвР° N، Ð¿Ð¾Ñ Ñ ‡ N، D † ÐμÐ »DN، Ðμ â €\" DZN، ÐμÐ »Ð¾ Ðμ ð ± Ñ € D уÐμн Ðμвнив، D\" ÐμÐ · Ðμ Ð²Ñ Ð'ÐμмонР° N € нРدرجه سانتی Яго â € \"د · د ° N، Ð Ð²Ð¸Ñ »Ð¸Ð². ШÐμÐºÑ Ð¿Ð¸Ñ € много оР± DN ‡ D ° Ð'Ð درجه سانتی Ðμ Ñ D · D ° Ð¸Ð³Ñ € D ° вР° N D »ÑƒÐ'Ð¾Ñ N، N، Рв ° N воиÑ، Ðμ N، Ð²Ð¾Ñ € ð ± D، D درجه سانتی ÑƒÐ¼Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ñ € D ° Ñ ‡ Ð¾Ñ ÐμниÐμÑ، о، B »NZD ± ов винРدرجه سانتی ги жР° N € D нРدرجه سانتی й-N DD N »Ð½Ð¾.Ð، Ñ € D ° гÐμÐ'Ð¸Ñ N، D ° Ñ ‡ уÐ'ÐμÑ Ð½Ð¾ Ðμ Ñ Ð € ° D · Ñ € D ° Ð ± оÑ، Ðμн оР± Ñ € Ð ° D · قلع، нР° N много DD »D ° Ðμн нÑ، D ° Ð³Ð¾Ð½Ð¸Ñ N. Яго، нРدرجه سانتی когоÑ، о мÐμÐ، му кРدرجه سانتی Ð¾Ñ Ð¿Ðμ، ÑƒÑ N، D ° N، D ° Ðμ N، Ð¸Ð¿Ð¸Ñ Ð½Ð¸Ñ ‡ N، D · D »Ð¾Ð ، Ðμй оÑ، онÐμÐ · D-по поÑ، D ° йниÑ، Ðμ، коиÑ، о омоÑ، D ° вР° N، оÑ، N € овнР° N، D ° Ñ ð ¸ Ñ Ð¶Ð¸Ð½Ð½Ð Ð¿Ð ° ° ° ниÑкРокоР»Ð¾ Ð²Ñ Ðμки. Ð ‰ ÐμÑ Ð¾ кР° N، о кР° N € Ð'инРدرجه D »Ð иÑÐμл ьо، но по-N € D ° Ð¾Ð³Ñ Ð½Ð¸Ñ ‡ Ðμни ÐºÐ¾Ñ Ð²Ðμни жÐμÑ € N، ви. Пък D Ñ D ° Ñ Ð¼Ð¸Ñ، Яго нÐμнРدرجه سانتی Ð¿Ñ € Ð ° D · Ñ Ðμ но къР»Ð½Ðμ нÐμ в кого Ð'Ð درجه سانتی Ðμ، D ° в Ð'вул ики Ñ ​​Ð ± ог Ð¯Ð½ÑƒÑ â € \"D · D ° койÑ، о имРуÑи درجه سانتی Ð'Ð ° N ‡ € уÐμ поÐ'Ñ ÑŠÐ½ÐºÐ²Ð ° N ‰ оÑ، о в N، D ° D · D кР»ÐμÑ، вРدرجه سانتی Ð¿Ñ € ÐμÐ'ÑƒÐ¿Ñ € ÐμжÐ'ÐμниÐμ. D D ° Ð¼Ð¸Ñ D »Ñ ... DN Ðμ нРدرجه سانتی D'Ð²ÑŠÐ¿Ñ € Ð¾Ñ Ð ° D · D ° Ñ ‰ о DZN، Ðμл о Ðμ Ð¼Ð Ð²ÑŠÑ € °، B درجه سانتی оР± РнÐμ ¸ÐºÐ½Ð¾Ð²Ðμн вÐμнÐμÑ DD † در † нÐμÑ. МожÐμ Ð ± D D D ° · Ð'Ð ° N € Ðμ Ð¾Ñ Ð¾Ñ، ÐºÑ Ð²Ð درجه سانتی Ð¾Ñ ‰ Ðμ повÐμÑ ‡ Ðμ Ñ N N € ÐμÐ ... омогÐμÐ½Ð½Ð¾Ñ N، N، D ° нРدرجه سانتی Ð¾Ñ Ñ ، D ° нРدرجه D »Ñ € DN، Ðμ пÐμÑ Ð¾Ð½Ð درجه سانتی жи. Ð'ÑŠÑ Ñ ‰ ноÑ، имÐμнно N، D ° D · D € Ð'Ñ ÑƒÐ³Ð¾Ñ N، Ðμ кР° N، D ° D »DD · D N °، Ð¾Ñ Ð½Ð ° N € N، N € ‡ D ° Ð½Ð¸Ñ Ð½Ð¸Ñ ÐºÐ¾Ð½Ñ \"D» икÑ، â € \"N € нÐμÐ¿Ð¾ÐºÐ¾Ñ N، воÑ، о нРدرجه D\" ÐμÐ · Ð'ÐμмонР° N € D D D · ° Ñ € ивРدرجه سانتی мÐμжÐ'у нÐμÑ D D D ° ± N N ‰ D °. D D D · ° D »‡ DN Ð½Ð¾Ñ N، N، D ° нРدرجه سانتی DZN، Ðμл о، ÐºÐ¾Ñ N، о D · D ° Ð'Ñ € угиÑ، Ðμ Ðμ Ð¿Ñ € Ð¾Ñ Ñ ، вънÑÐμн о Ð ± ÐμÐ »Ðμг â €\" N، ÑŠÐ¼Ð½Ð¸Ñ N، Ð²Ñ † N، нРدرجه سانتی кожР° N، D ° нРدرجه سانتی Ðμ й-вÐμÑ Ð² ‡ Ðμ Ð ± D · قلع € о въР· пР»D ° мÐμÐ½Ð¸Ð¼Ð¸Ñ Ð¼Ñƒ Ð½Ñ € D ° в D в ð ± ÐμÐ · Ð'нР° N، D ° нР° N ‡ ÑƒÐ²Ñ N، вР° N، D ° му. D\u003e Ðμ оÑоÑ، о، Ðμ Ñ ‡ â € ZD درجه سانتی ко N، Ð²ÑŠÑ € Ð'Ðμ Ð'ÑŠÐ »Ñ Ðμ го вРDN · D ° N € в Ð ± ÐμÐ · Ð'нР° N، Ð درجه، D · D ± ÐμÐ Ð'нР° N، D ° N N ‰ Ðμ Ðμ вР· N € Ðμ в N، ÐμÐ ± â €. D D »NZD ± овÑ، Рму ° N D\" ÐμÐ · Ð'ÐμмонРدرجه D · D ° Ð¿Ð¾Ñ ‡ вР° N، D ° кРدرجه سانتی нÐμжно D ÐºÑ € оÑ، ко: â € ZD ~ N، ъй оР± икнР° N N ... Ðμ мÐμ ниÐμ Ð'вРدرجه سانتی мР° N، N â € \"мÐμн D · Ð N °، уй، N ‡ Ðμ мъки N N € ÐμÑ ‰ Ð درجه D »Ð ± N N ...؛ D ° D · â € \"нÐμÑ، N ‡ D ° Ðμ пожл D мÐμ D · D ° N ... N، N. Ð ¢ Ð N ° овРмойÑ، Ðμ ° Ð ± DD »ÐºÐ¸ D въл ÑÐμÐ ± N N، вРدرجه سانتی زاده € œÐ'Ñ Ðμ пРدرجه سانتی к DZN، ÐμÐ »Ð¾ нРدرجه سانتی Ðμ Ð²Ñ Ñ ​​€ Ð¾Ñ Ð½Ð¾ ÐμÐ'ин، нР° N € й-омРدرجه سانتی нÑ، DN ‡ ниÑ، Ðμ ШÐμÐºÑ Ð¿Ð¸Ñ Ð¾Ð²Ð¸ Ð¿Ñ € € оÑ، D ° гони N N، D. Ð ¢ Ñ Ð¿Ð¾Ñ Ð¾Ð¹ Ðμ оР± Ðμн Ð'Ð درجه سانتی жÐμÑ € N، вРدرجه سانتی Ð²Ñ DN ‡ ко، коÐμÑ، о N، ои Ñ Ð½Ð درجه سانتی пъÑ، N нРدرجه D »NZD овÑ، D ° ± му، Ð'Ð¾Ñ € D N، овРدرجه سانتی Ð'Ð درجه سانتی Ðμ Ñ D ° N، РмР° ° ° жÐμнÐ، ÐºÐ¾Ñ N، о оР± ‡ D ° DN. Ð ¢ D ° ковРدرجه سانتی ÑƒÑ ÐμÑ ‰ D ° нÐμ D · D ° N \"D ° N، D ° D» Ñ Ð½Ð¾Ñ، D · D ° Ð¿Ñ € ъв пъÑ، у мÐμн Ð¾Ñ N، D ° вРDSD ¸ »Ð¾Ð، Ð¤Ñ € ол о â € \"N ‰ вÐμÑ ÐμникъÑ، оÑ، â € žÐŸÐ ° N € N، РижкР° ° ° СвÐμÑ، Ð Ð'Ð¾Ð³Ð¾Ñ € оÐ'Ð¸Ñ † â € ð، койÑ، о кРدرجه D · вРÑÐμ درجه D · D ° D • Ñ € мÐμÑ D ° D »Ð'Ð â € žÐ¸Ð» Ð¼Ð¾Ñ D، B D »د Ð½Ð¸Ñ DN ‡ € â، قلع از N ‰ ð ± Ð¾ Ð'Ð درجه سانتی Ðμ гоÑ، ов жÐμÑ € N، вРнÐμÑ درجه D · D ° Ñ € D ° ð 'D D »NZD овÑ، D ° ± N د към нÐμÑ. Ñ ​​D '، N € D ° гÐμÐ'Ð¸Ñ N، D ° нРدرجه سانتی ШÐμÐºÑ Ð¿Ð¸Ñ € N، овР° N € D ° D · Ð ± Ð DN € ° N Ðμ، Ðμ N N D »ÑƒÑ ‡ вРدرجه سانتی Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð» ко вÐμкРدرجه سانتی по-N € D ° но D вÐμÑ € € Ð¾Ñ N، но оÑ، Ð¿Ñ DN ‰ вРدرجه D »DN، ÐμÑ € ð N °، ÑƒÑ € нР° N، D ° моÐ'Ð درجه سانتی нРدرجه سانتی уР± Ð¸Ð¹Ñ N، вР° N، D ° оÑ، D »NZD ов ± (DD» D пък Ð¾ÐºÐ¾Ð½Ñ ‡ D ° N، ÐμÐ »Ð½Ð¾ N D · D ° N، Ð²ÑŠÑ € жÐ'Ð درجه سانتی вРدرجه). D D D · ° ÐºÑŠÑ Ð²Ð درجه سانتی н оÑ، коР»ÐμÐ ± D ° ниÑ، DZN، Ðμл о Ñ € ÐμÑÐ درجه سانتی вРدرجه سانتی Ð'Ð درجه سانتی уÐ'уÑи (Ð'ÐμÐ ·) Ð'ÐμмонРدرجه в Ñ Ðμ ÐμÐ ± Ñ € D \"оÑ، D» NZD ± ов. Ð ¥ D ° уР± D ° Ñ Ð²Ð¾ го DD · пÐμÐ »D ملکه â €\" â € žtoo عشق شما فقط عنوان به عنوان مطمئن هیچ کدام در Allain € را خواهد کشت.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب اتللو


 کتاب کشف و خلق فرصت های درآمدساز
 کتاب تخت خواب من کجاست؟
 کتاب لگن من را ندیدی؟
 کتاب مهدکودک من اینجاست؟
 کتاب جلوی دهانم را بگیرم؟
 کتاب نبرد هیولاها: کتاب ویژه ی 6 گانه ی ششم